Izraz digitalna transformacija je že dodobra uveljavljen v različnih programih in diskurzih, vse bolj pa prehaja tudi v različne panoge. Nanjo se moramo ustrezno pripraviti in razumeti, kako se prilagajati tehnološkemu napredku, da bo prehod in končna implementacija kar najbolj ugodna za naše delo in poslovanje. V mislih moramo imeti različne segmente, kot, denimo, poznavanje trendov, tehnologij ter sodobnega potrošnika in njegovih navad, delovanje na spletu in drugo. Za samo komunikacijo s strankami digitalna transformacija pomeni večjo fleksibilnost in vpeljavo novih tehnologij, kot je npr. volte (ali daljše Voice over Long-Term Evolution, o čemer je več zapisano tukaj: https://www.a1.si/volte-vowifi). Kakšen potencial ima digitalna transformacija, da našo dejavnost lahko uspešno ponese v novo dobo, in kako bomo preko nje komunicirali v prihodnjih letih?
Nadgradnja in optimizacija procesov
Digitalna transformacija je proces, s katerim lahko izboljšamo poslovne oziroma delovne procese, komunikacijo in uporabniško izkušnjo. Gre za celostno prenovo, ki vključuje uporabo naprednih orodij, avtomatizacijo ter uvajanje novih načinov dela in interakcije. Njen vpliv je viden v številnih panogah, na primer:
- Podjetja uporabljajo nove tehnologije za izboljšanje učinkovitosti, boljšo analizo podatkov in prilagajanje potrebam strank.
- V zdravstvu omogoča telemedicino oziroma komunikacijo na daljavo med pacientom in zdravnikom, boljše upravljanje z medicinskimi podatki ter spremljanje zdravja.
- V izobraževalnih ustanovah je v vzponu uporaba e-učilnic, virtualne resničnosti in spletnih tečajev, kar je spremenilo način pridobivanja znanja.
Izzivi, kot so, kako preiti iz obrtniškega dela do inteligentnih procesov, kako so kupci lahko vpeti v zgodnjo fazo načrtovanja izdelkov, kako aplikacije iz rabe za zabavo prenesemo v rabo pri delu in podobno, predstavljajo izhodišča, na katerih bomo vse bolj morali pridobivati dodatna znanja in informacije, da jih bomo znali vpeti v svoje aktivnosti. Pri tem je v zadnjih letih zlasti pomembno tudi vprašanje umetne inteligence, ki še dodatno spreminja in na novo vzpostavlja različna razmerja ter komunikacijske poti.
Kako digitalna transformacija vpliva na komunikacijo?
Digitalna transformacija, kot že navedeno, korenito spreminja način, kako ljudje komuniciramo. Tradicionalne metode, kot so pisma, faksi ali stacionarni telefoni, so zamenjali e-pošta, mobilni telefoni in sodobne tehnologije, kot je volte. Zlasti s prehodom na omrežja 4G in 5G so se pojavile nove možnosti, kot so:
- Pametne naprave: Komunikacija se ne odvija več samo prek telefonov, temveč tudi prek pametnih ur, tablic in glasovno vodenih naprav.
- Virtualna resničnost: Virtualni sestanki so se zadnja leta bliskovito razširili in zmanjšujejo potrebo po fizični prisotnosti na določenih lokacijah, kar omogoča delo od doma oziroma od koder koli.
- Avtomatizacija: Uporaba chatbotov in glasovnih asistentov postaja vse pogostejša v podpori strankam in tako hitro razrešuje najpogostejše dileme uporabnikov.
Te spremembe ne bi bile možne brez tehnologij, kot je omenjena volte, ki predstavlja napredne komunikacijske rešitve, zato si nekoliko podrobneje poglejmo še njene lastnosti.
Digitalna transformacija ter volte kot napredek v komunikaciji
Volte je tehnologija, ki zagotavlja hitrejše, kakovostnejše in bolj zanesljive glasovne klice preko omrežja 4G/LTE. Da jo lahko uporabljamo, moramo pri nekaterih operaterjih postati naročniki mobilnih storitev, saj je ne nudijo predplačnikom, drugod pa je to možno tudi zanje. Načeloma gre za brezplačno uporabo z vidika mesečne naročnine, zaračunavajo pa se klici glede na vrsto naročniškega paketa. Ravno tako moramo imeti v ta namen certificiran telefon, saj niso vsi primerni za tovrstno uporabo. Volte ima v primerjavi s tradicionalnimi klici prek omrežja 2G ali 3G kar nekaj prednosti, ki nam lahko koristijo pri delu, in sicer:
- Istočasno lahko govorimo in prenašamo podatke brez prekinitve, kar je praktično za poslovne in osebne potrebe.
- Klic lahko vzpostavimo hitreje kot pri starejših tehnologijah in za to porabimo manj energije v primerjavi z uporabo aplikacij za internetne klice, saj poteka preko 4G/LTE in ni potrebnega preklopa s 4G na 3G.
- Zvok je med klici bolj kakovosten in jasnejši, brez raznih motenj, kar je ključno v primerih, ko moramo sogovornika, ki ima morebitne govorne posebnosti ali ki se nahaja na lokacijah z drugimi zvoki, še toliko bolje razumeti (npr. turisti lahko uživajo v brezhibni povezavi tudi v oddaljenih krajih, kar izboljša njihovo uporabniško izkušnjo).
- Zagotavlja boljšo pokritost, saj uporablja LTE omrežje, ki je širše razširjeno kot prejšnja omrežja.
- Omogoča povezovanje različnih omrežij in naprav, kar olajša komunikacijo med uporabniki z različnimi operaterji.
Način, kako bomo vklopili volte, je odvisen od tega, ali smo Android ali iOS uporabniki. Novejši telefoni imajo to storitev lahko že samodejno vključeno, za starejše modele pa moramo vklop urediti v nastavitvah.
Nekateri izzivi
Kljub številnim naštetim prednostim v prihodnje ostaja nekaj izzivov, kot, denimo, dejstvo, da starejše naprave ne podpirajo teh novosti in jih tako vsi uporabniki ne morejo izkoristiti. Odprto je tudi vprašanje varnosti oziroma konkretno kibernetskih napadov in kraje podatkov. Nenazadnje pa tudi stopnja prilagodljivosti uporabnikov in podjetij na hitro spreminjajoče se tehnologije. To namreč zahteva dodatna usposabljanja in sredstva. Ne glede na vse, bodo nekatere inovacije postale standard, saj bodo uporabniki pričakovali višjo kakovost komunikacije, čemur bodo podjetja morala slediti.